Brandul de articole vestimentare Noria Anis a apărut în luna mai 2019 când Georgiana Roşca, care a cumulat o experienţă de şapte ani într-o multinaţională activă pe piaţa bunurilor de larg consum (FMCG) în cadrul căreia a ocupat mai multe funcţii, a renunţat la locul cald din corporaţie pentru a deveni antreprenor, iar pentru finalul anului în curs estimează afaceri de 35.000 de euro.
„Suma investită iniţial a fost de 10.000 de euro din fonduri proprii, reprezentând în principal prototipurile, stocurile de început şi realizarea unei identităţi vizuale, precum logo, şedinţe foto de produs, campanie de marketing”, a spus pentru ZF Georgiana Roşca, fondator al Noria Anis.
În 2019, antreprenoarea a reuşit să atragă o finanţare prin fonduri europene în valoare de 22.000 de euro, bani care au susţinut dezvoltarea unui atelier propriu.
„Atelierul l-am deschis în luna august, la Galaţi, iar în prezent am în echipă doi oameni cu experienţă şi pasionaţi de această industrie. Avem şi colaboratori externi, însă la fel, vorbim de ateliere mici, afaceri de familie.”
Georgiana Roşca a explicat că deschiderea atelierului propriu i-a permis să realizeze creaţii şi articole vestimentare mai speciale, pe care în alte ateliere nu ar fi putut să le dezvolte.
„Astfel, planul pentru viitor este de a include în colecţii mai multe articole sau elemente lucrate manual, aşa cum a fost gulerul tricotat din lână merinos din colecţia FW20.”
În prezent, deşi a trecut doar puţin peste un an de când brandul românesc şi-a început activitatea, piesele vestimentare create de Noria Anis pot fi achiziţionate atât în mediul online, cât şi în mediul offline.
„În prezent, produsele Noria Anis sunt disponibile pe site-ul propriu, în showroomul nostru din zona Cotroceni, dar şi într-un showroom multibrand partener din zona Piaţa Romană şi pe alte platforme ale designerilor români.”
La sfârşitul anului 2020, Noria Anis a început colaborarea cu platforma Fashion Days - cel mai mare retailer online de modă din România, cu afaceri de circa 325 milioane lei în 2019, deţinut de grupul eMAG – ceea ce a însemnat pentru brandul românesc deschidere către pieţele din Bulgaria şi Ungaria, unde este activă platforma Fashion Days, a adăugat antreprenoarea.
De asemenea, pandemia de COVID-19 a pus în dificultate activitatea şi planurile de dezvoltare ale Georgianei Roşca, care în prima parte a anului 2020, când noul coronavirus a început să se răspândească în Europa, nu a ştiut „încotro să o apuce.”
„Am decis să păstrez aceeaşi linie a brandului, dar cu o estetică mai relaxată. Astfel, am gândit piese care pot fi purtate şi acasă, în timpul apelurilor online, iar mai apoi pot fi integrate cu uşurinţă în garderoba de birou. Zona de articole pentru cocktail a fost cea mai afectată, ca urmare a scăderii numărului de evenimente sociale. De aceea, anul acesta m-am concentrat mai mult pe linia de daywear (îmbrăcăminte de zi) şi mai puţin pe rochiile de cocktail.”
Antreprenoarea a menţionat că preţul pentru o rochiţă de zi porneşte de la 360 de lei.
De asemenea, o schimbare pozitivă generată de pandemie este reprezentată de faptul că, anul trecut, românii şi-au întors privirea spre brandurile locale, arătând susţinere faţă de businessurile româneşti.
„Anul 2020 a însemnat o mai mare deschidere a consumatorilor către produsele locale, iar zona de fashion nu face excepţie. Clientele brandurilor româneşti de fashion sunt femei care decid achiziţia nu doar din punct de vedere estetic, pun pe primul loc calitatea, apreciază faptul că produsul respectiv este făcut în serie mică.”
Planurile antreprenoarei pentru anul în curs vizează extinderea în mediul online şi atingerea unei cifre de afaceri de circa 35.000 euro.
„Vreau să continui extinderea în zona online şi dezvoltarea canalelor proprii de vânzare”, a conchis Georgiana Roşca.
Autor: Alexandra Cepăreanu